POVINNĚ ZVEŘEJŇOVANÉ INFORMACE
Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/99 Sb., § 5, odst. 1 a 2, struktura dle vyhlášky č. 442/2006 Sb.
1. Oficiální název
[oficiální název obce]
2. Důvod a způsob založení
[oficiální název obce] (dále jen obec) má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění. Obec byla zřízena ze zákona č. 367/1990 sb. o obcích (obecní zřízení) jako územně samosprávný orgán.
Obec
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
3. Organizační struktura
- Starosta obce
- Místostarosta obce
- Zastupitelstvo obce - 7 členů
- - Kontrolní výbor - 3 členové
- - Finanční výbor - 3 členové
- Obecní úřad
Konkrétní zastoupení naleznete na webových stránkách obce v sekci Obecní úřad → Popis úřadu.
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
[Úplná adresa obecního úřadu]
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
[Úplná adresa obecního úřadu]
4.3 Úřední hodiny
- Pondělí - Středa [Úřední hodiny]
4.4 Telefonní čísla
- Telefon: [Telefonní čísla úřadovny]
4.5 Čísla faxu
4.6 Adresa internetové stránky
- Web: [Webová adresa obce]
4.7 Adresa e-podatelny
Elektronická podání v digitální podobě lze učinit těmito způsoby:
- prostřednictvím datové schránky: [id datové schránky]
- zasláním e-mailové zprávy na adresu elektronické podatelny [e-mailová adresa e-podatelny]
- osobním doručením technického nosiče dat, na kterém je uloženo doručované elektronické podání.
Všeobecná pravidla elektronického podání:
1. Podle ustanovení § 40 odst. 3 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, je písemný právní úkon platný, je-li podepsán jednající osobou; činí-li právní úkon více osob, nemusí být jejich podpisy na téže listině, ledaže právní předpis stanoví jinak. Pokud je právní úkon učiněn elektronickými prostředky, může být podepsán elektronicky za podmínek stanovených zákonem č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů. V případě, že podání podává orgán veřejné moci, a to z důvodů vylučujících jinak závazné užití informačního systému datových schránek, je povinen podání opatřit výlučně zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb („uznávaný elektronický podpis").
2. Pokud je podání učiněno prostřednictvím informačního systému datových schránek a je učiněno fyzickou osobou, pro niž byla datová schránka zřízena, podnikající fyzickou osobou, pro niž byla datová schránka zřízena, statutárním orgánem právnické osoby, členem statutárního orgánu právnické osoby nebo vedoucím organizační složky podniku zahraniční právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku, jednající za právnickou osobu, pro niž byla datová schránka zřízena, nebo jimi pověřenou osobou, má podání stejné účinky jako úkon učiněný písemně a podepsaný, ledaže jiný právní předpis nebo vnitřní předpis požaduje společný úkon více z uvedených osob, tedy podpis příslušné osoby je nahrazen autentizací provedenou uvedeným informačním systémem (§ 18 odst. 2 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů).
3. Pokud by ministerstvu bylo doručeno elektronické podání, které by nebylo opatřeno elektronickým podpisem podle výše uvedených pravidel, bude odesílatel podle posouzení povahy podání zpravidla vyzván, aby nedostatky podání odstranil, tedy aby k podání připojil svůj elektronický podpis.
Technické parametry přijímaných datových zpráv:
1. Datové zprávy jsou přijímány ve formátech:
- *.doc nebo *.docx (dokument Microsoft Word 97 a vyšší)
- *.xls nebo *.xlsx (dokument Microsoft Excel 97 a vyšší)
- *.ppt nebo *.pptx (dokument Microsoft Powerpoint 97 a vyšší)
- *.odt (dokument OpenOffice Writer)
- *.ods (dokument OpenOffice Calc)
- *.odp (dokument OpenOffice Impress)
- *.rtf (textový standard RTF-DCA)
- *.txt (prostý text)
- *.pdf (dokument Adobe Acrobat)
- *.zip nebo *.rar (komprimovaný dokument)
- *.jpg, *.jpeg, *.tif, *.gif (grafický formát)
2. Maximální velikost datové zprávy:
- Podle § 5 vyhlášky č. 194/2009 Sb. je maximální velikost datové zprávy dodávané do datové schránky 10 MB.
3. Kontrola datové zprávy:
Datová zpráva nesmí obsahovat škodlivý kód, který může poškodit informační systém datových schránek, údaj v něm obsažený nebo výpočetní techniku držitele datové schránky; na základě § 7 vyhlášky č. 194/20098 Sb. takovou datovou zprávu správce informačního systému datových schránek nepřijme k odeslání, stejně jako datovou zprávu, která není vytvořena v přípustném datovém formátu nebo která převyšuje svou velikost maximální stanovenou velikost.
Potvrzení o přijetí a doručení elektronického podání:
Doručení datové zprávy se potvrzuje odesilateli neprodleně zasláním datové zprávy, pokud je orgán veřejné moci schopen z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení doručení je
a) uznávaný elektronický podpis oprávněného zaměstnance orgánu veřejné moci nebo uznávaná elektronická značka orgánu veřejné moci,
b) datum a čas s uvedením hodiny, minuty a sekundy, kdy byla datová zpráva doručena, a
c) charakteristika doručené datové zprávy umožňující její identifikaci.
Postup v případě zjištění škodlivého softwaru u přijaté datové zprávy:
Pokud byl u datové zprávy zjištěn škodlivý software, není tato zpráva zpracována. Je-li možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zasláno sdělení o zjištění škodlivého softwaru.
4.8 ID datové schránky
[ID datové schránky obce]
4.9 Další elektronické adresy
[Obec další elektronické adresy nemá.]
5. Případné platby lze poukázat
Číslo účtu: [číslo účtu]
6. IČ
[IČO obce]
7. DIČ
[Obec není plátcem DPH]
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce včetně rozpočtových opatření jsou k nahlédnutí na webových stránkách v sekci Dokumenty → Úřední deska a Rozpočet.
9. Žádosti o informace
- Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- Telefonické podání: pevná linka - [Telefonní číslo obce]
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta nebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- Písemnou žádost můžete poslat elektronicky na adresu[e-mailová adresa obce], datovou schránkou [ID datové scrhánky] , nebo poštou na adresu [Úplná adresa obecního úřadu]
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zasílá výzva k doplnění informací
10. Příjem žádostí a dalších podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
Telefonické podání: pevná linka - [telefonní číslo obecního úřadu]
poštou na adresu [úplná adresa obecního úřadu]
Elektronicky na e-mail: [e-mailová adresa obecního úřadu](v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: [ID datové schránky].
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dnů s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
11. Opravné prostředky
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na Obecním úřad
- Poštou na adresu [Úplná adresa obecního úřadu]
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
12. Formuláře
Formuláře, kterými se lze obracet na obec jsou přístupny na webových stránkách obce v sekci Dokumenty → Formuláře.
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
- Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
- Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky.
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
Úplné znění právních předpisů je dostupné na mvcr.cz.
14.2 Vydané právní předpisy
Právní předpisy obce jsou dostupné na internetových stránkách obce v sekci Dokumenty → Vyhlášky a předpisy
Právní předpisy obce a jejich evidence jsou k nahlédnutí na obecním úřadě.
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Obec nestanovila sazebník úhrad.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žádná usnesení vydaná dle § 16a odst. 7 zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů nebyla dosud přijata.
16. Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
Vzor licenční smlouvy dostupný na webových stránkách obce v sekci Dokumenty → Formuláře.
16.2 Výhradní licence
V tuto chvíli obec žádné výhradní licence neposkytuje.
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
Výroční zprávy naleznete na webových stránkách obce v sekci Dokumenty → Výroční zprávy